خشکبار نگین تاک ملایر
فواید پسته برای سلامتی
فواید پسته برای سلامتی
فواید مصرف پسته در تحقیقات بسیاری که در این زمینه انجام یافته نشان داده شده است. به طور کلی پسته سرشار از پروتئین و فیبر بوده و برای داشتن قلبی سالم مفید است. همچنین حاوی ویتامین ها و مواد ضروری برای بدن است.
1) پسته با افزایش سطح کلسترول بد LDL و افزایش کلسترول خوب در بدن از بروز بیماری های قلبی جلوگیری می کند و همچنین با تقویت رشته های عصبی در بدن باعث تقویت قلب میشود.
2) پسته منبع بسیار خوبی از فیبر میباشد و مصرف آن به مقدار لازم کمک به عملکرد خوب روده بزرگ میکند.
3) مصرف یک پیمانه پسته در روز میتواند 60% از نیاز روزانه بدن به فسفر را تامین کند که این امر حتی میتواند از بروز دیابت نوع دوم جلوگیری کند.
4) پسته حاوی مقدار زیادی مس و منگنز میباشد و به همین ترتیب سرشار از فسفر و پتاسیم، کلسیم،آهن، منیزیم، روی و سلنیوم است.
5) ½ پیمانه پسته حاوی مقدار مورد نیاز مواد معدنی ضروری برای بدن است.
تصویر اصلی
6) ویتامین E در بدن برای داشتن پوست سالم بسیار ضروری است که این آنتی اکسیدان در پسته وجود دارد.
7) پسته دارای خاصیت ضد التهابی است که منجر به کاهش التهابات ناشی از هرگونه بیماری در بدن میشود.
8) این نوع مغر حاوی مقدار زیادی چربی اشباع نشده است که منبع بسیار خوبی از آنتی اکسیدانهاست.
9) پسته حاوی ویتامین های گروه B کمپلکس مانند ریبوفلاوین، نیاسین، تیامین، اسید پانتوتنیک و ویتامین 6B و نمک آلی فولیک اسید است که در این میان ویتامین6B برای حفظ سیستم ایمنی بدن بسیار ضروری است.
10) مصرف پسته باعث کاهش 10 درصدی استرس ناشی از بالا رفتن فشارخون میشود که این یکی از مهمترین فاکتور سلامتی است که در پسته میتوان یافت.
11) روغن موجود در این آجیل خاصیت ملینی دارد که که کمک به حفظ رطوبت پوست میکند و از خشک شدن پوست جلوگیری می کند. این روغن خوش رایحه بوده و در ماساژ درمانی از آن استفاده میشود.